Петър Павлов става Генерален директор на "Максима България"
2019-07-15
Назад

Петър Павлов става генерален директор на „Максима България“

 CEO-Bulgaria

Петър Павлов е новият генерален директор на „Максима България“, компанията-собственик на търговска верига T MARKET. Считано от 16 юли 2019 той поема поста от предшественика си Едвинас Волкас, който пък е избран за председател на борда на директорите и изпълнителен директор на „Максима Естония“.

 

Петър Павлов има над 15 години опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки. От 2005 година насам работи в „Максима България“, където кариерата му се развива последователно. През това време е заемал различни ръководни позиции, като от 2017 година е главен административен директор на дружеството, управляващо магазините T MARKET.

 

Досегашният директор Едвинас Волкас ще ръководи веригата Maxima в Естония

Едвинас Волкас работи в системата на Maxima Grupė от 2001 г. Заемал е редица водещи позиции в различни компании от групата в Прибалтика, а през последните четири години ръководи „Максима България“. 2018 година беше първата, в която „Максима България“ завърши с положителен EBITDA (печалба преди лихви, данъци, амортизация), а приходите на компанията се увеличиха с 19,4% до 132,8 млн. евро.

 

Ние целим да останем първи избор за потребителите в Прибалтика, където дружествата от групата на Maxima са пазарни лидери и да подсилим позициите си на българския пазар. Уверена съм, че двамата мениджъри ще подсигурят това“, коментира Йоланта Бивайните, генерален директор на Maxima Grupe.

 

T MARKET е част от Maxima Grupė, която е собственик на вериги за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. T MARKET оперира на българския пазар от 2005-та насам, като за 14 години се нареди сред водещите супермаркети в страната. Магазините от веригата към момента са 73 в 38 града в цялата страна, а за компанията работят над 1500 души.

 

За компанията

Maxima Grupė е част от групата Vilniaus Prekyba, една от най-големите търговски компании в Прибалтика и региона на Централна и Източна Европа. През 2018 г. консолидираните приходи на Maxima Grupė нараснаха с 22,1% в сравнение с 2017 г. до 3,454 млрд. евро. Консолидираната EBITDA достигна 223,6 млн. евро. Групата инвестира над 88 млн. евро в дълготрайни активи и отвори повече от 100 нови магазина на всички пазари, повечето от тях в Полша. През 2018 г. компанията успешно реализира емисия облигации за 300 милиона евро за срок от 5 г.