Разкажете ни кои сте Вие и с какво се занимавате?
Ние сме един от най-успешните производители на зеленчуци в България.
Името на нашата компания беше „МЕЛО 98 ООД“, само до преди 2 години. Оттогава ребрандирахме и променихме името на „Green House Sandanski“. Нашата компания е специализирана в производството и търговията с оранжерийни продукти. Нашите продукти включват розови домати и краставици. Постигаме това чрез капково напояване и обработка на почвата. Нашата продукция е интегрирано производство на почва. Оранжерийният ни комплекс се намира в село Дамяница, община Сандански и е разположен на 130 дка, като е разделен за различни производства.
Когато се впуснахте в това начинание – какво си мислехте?
Ние се впуснахме в това начинание през 1998 година. От тогава сме изцяло отдадени на компанията и с много труд и опит сме постигнали 22 години високи постижения в нашата индустрия.
Кои са целите, които сте си поставили в краткосрочен и дългосрочен план? Как се представяте след 10 години?
Към настоящия момент нашата цел е нашата мисия, която е да произвеждаме висококачествени продукти с минимално използване на химикали.
В дългосрочен план ние имаме за цел нашата визия, която е да се адаптираме към глобалните промени, както и към новите технологични постижения. Пазенето на околната среда е наш приоритет, с което нашата компания се гордее.
След 10 години си представяме компанията ни да експортира продукцията ни в много различни държави в Европа.
Какво Ви мотивира да продължавате напред?
Най-трудно ни е било, когато нямаме контрол над прогнозата за времето, който е един от най-важните фактори във тази област, което прави всичко много рисково.
Да продължаваме напред ни мотивират добрите отзиви от клиентите и това, че има лоялност между нас.
Нашият мениджмънт е основната и съществена част от компанията.
Компанията съществува от години и се предава от поколение на поколение, тъй като поддържаме тесен стил на управление с персонал, доставчици и други ключови партньори. Това гарантира ефикасно управление за постигане на нашите цели. Нашите клиенти са фактора, който ни мотивира да продължаваме напред.
Кои са трудностите и предизвикателствата, с които се сблъскахте заради COVID-19?
Имаше доста ограничения, които бяха наложени заради епидемията от COVID-19. Имаше много риск и имаше много страх както в клиентите,така и в призводителите. Това ни направи по единни, след като ние не се отказахме, въпреки че беше трудно.
Кои са Вашите основни предимства?
Ранното ни производство на розови домати на почва е най-голямото ни предимсство. Фактът, че доматът е на почва ни дава голяма преднина.
Разкажете ни за Вашите любими продукти?
От месец август до месец ноември сме на пазара с краставици, а от месец март до месец юни сме на пазара с розов български домат на почва. Това са нашите любими продукти,след като вкусът им е незаменим.
Как Ви се отрази Постановление 70 на МС?
Постановление 70МС за регионалните производители се отразява добре, след като целта на този закон е да бъде дадена възможност за предлагане на местна (регионална) продукция.
Кои са добрите практики, които следвате?
Практиките които следваме в нашето производство са постигане на постоянно и стабилно високо качество и висока продуктивност. Производственият процес се осъществява изцяло в сегашната оранжерия. От процеса на засяванее до готовия продукт. Това ни позволява да наблюдаваме отблизо процеса, за да можем след това и ние да гарантираме висококачествени продукти и последователни и точни доставки.
Прилагаме практики за борба с вредителите, които ограничават използването на химикали за растителна защита.
Като част от целия процес прилагаме сеитбооборот, използваме устойчиви сортове растения, сертифицирани семена и разсад.
Торенето е балансирано.
Един от Вашите партньори през годините е хранителна верига T MARKET. Как се работи с тях? Разбират ли Вашите нужди?
Верига магазини T MARKET предлагат голямо разнообразие от качествени стоки. През годините ни на съвместно сътрудничество можем да кажем, че работата с T MARKET е удоволствие за нас, след като правим всичко възможно винаги да доставяме високо качество на нашите продукти. T MARKET и Green House Sandanski взаимно разбират нуждите си и няма нищо по-хубаво от това между дадени партньори.
Какво да очакваме от Вас в най-близко бъдеще?
В близкото бъдеще за нас ще бъде удоволствие продължим да работим заедно и да продължим съвместното си и успешно сътрудничество.
Вече втора година сме сертифицирани по GLOBAL G.A.P.
Коментирането на тази статия е ограничено