Блог

T MARKET планира да открие до 30 нови обекта през 2022 г. 11.03.2022 14:09:30

T MARKET планира да открие до 30 нови обекта през 2022 г.

T MARKET отвори 100-ия си обект в страната. Колко обекта планира да отвори веригата и какви са инвестициите заложени за 2022г, каква е формулата за разрастване и успех, разказва главният изпълнителен директор на T MARKET - Петър Павлов.

T MARKET откри 100-ия си магазин в страната. Къде, какви са инвестициите в новия обект и колко са новите работни места?

Стотният магазин на T MARKET е в град Кубрат. Мястото, кръстено на бащата на основателя на нашата държава, е символично за нашия стотен обект. В магазина в Кубрат сме инвестирали близо един милион лева и ще открием първоначално 20 работни места. В бъдеще се надявам да станат и повече.

Колко обекта планирате да откриете през 2022 г. и къде? Какви са планираните инвестиции за експанзията на компанията в страната?

- Имаме амбициозна цел тази година да открием между 25 и 30 нови обекта в страната. Разбира се, събитията от последните две седмици може би ще повлияят на този план, но все още предстои да видим по какъв начин. Има очаквания за повишаване на цени в сферата на строителството. Ще видим как това ще рефлектира на плановете ни, но за момента се движим по тях и искрено се надявам да ги реализираме успешно. Както вече споменах, ние инвестираме стандартно сумата от един милион лева за всеки нов обект. Освен инвестиционната част вярваме, че създаването на работни места също е от голямо значение за районите, в които оперираме. В зависимост от големината на магазините ще бъдат разкрити средно по 20 работни места във всеки наш обект. Що се отнася до локациите, нашият интерес към Черноморието и към големите областни градове продължава - обектите там ще заемат може би 50% от нашата експанзия. Останалата част от инвестициите ще бъде насочена към по-малки общини с население около 15 000 души. Все още водим преговори за част от обектите и затова не бих искал да разкривам конкретни локации.

Какви други инвестиции планирате за 2022 година?

- Планираме също да инвестираме немалка сума - до 6 милиона евро, за закупуване на собствени локации за наши магазини. За да бъде една експанзия здравословна, трябва да има подходящ микс между собствени и наети обекти. Така че това са нашите планирани инвестиции за капиталови разходи. Друга важна стъпка, която предприехме в края на предходната и началото на тази година, беше поставянето на човешкия капитал на фокус. Повишихме с близо 15% заплатите на работещите в магазините на веригата. Нашата цел бе да изпреварим инфлационния натиск и нашите служители ефективно да получат по-голямо увеличение. За нас хората са най-важни, без тях е невъзможно да реализираме целите си. Няма спор, че хората правят компанията.

Какъв е вашият анализ от въвеждането на онлайн продажбите и планирате ли разширяване в тази посока?

- Резултатите за предходния месец сочат, че вече почти 1.5% от нашите продажби минават през онлайн канала. Този резултат е впечатляващ, още повече че в момента не сме усвоили пълния потенциал на този канал. За съжаление ковид вълната изключително силно рефлектира върху тази част от дейността ни, тъй като имахме изключително голям брой болни служители. Според Progressive, които правят проучване на пазара, след безспорния лидер в онлайн продажбите - еbag, вторият играч в България в този канал е "T MARKET онлайн". Според мен потенциалът е огромен и интернет продажбите могат да стигнат 3% от оборота на компанията. Всичко зависи само от нашата вътрешна организация. Екипът ни се беше фокусирал растежът на онлайн търговията да не е резултат от увеличаване на зоните за доставка, а по-скоро от ефективност. С други думи - в местата, където доставяме, да доставяме все повече с наличния ресурс. Нашите усилия не спират - инвестираме в нови софтуерни решения, благодарение на които 3% дял на онлайн канала до края на годината са реалистична цел.

Как се отразявана търговията несигурността в днешния свят - инфлация, проблеми с доставки, високи цени на горивата, военните действия в Украйна?

- В отговора на този въпрос бих искал да очертая два аспекта. Първият е ежедневната ни дейност и планиране. Възможните проблеми в нашия бранш, с които всички се сблъскваме и решаваме всеки по свой начин, са свързани на първо място със суровините, идващи от Украйна и Русия. Такива са фуражи, слънчоглед и редица продукти, чиято ограничена доставка може да окаже ефект върху производителите на месо, олио, брашна и т.н. Това обаче не е нерешимо предизвикателство. Радвам се, че на срещата на Сдружението за модерна търговия с министрите Корнелия Нинова и Иван Иванов на 28 февруари срещнахме разбиране и готовност от страна на правителството да следи внимателно този пазар и да се намесва при нужда. Министрите огласиха публично какви резерви от зърно имаме за 2 години, което би трябвало да изпрати сигнал на спокойствие към пазара. Това, което според мен е изключително важно за бизнеса, е да бъдат продължени мерките за облекчаване на удара на енергийната криза. Говорим с немалко производители, за които това е въпрос на живот и смърт. Според мен с наличните резерви в страната и с продължаване на енергийната помощ до голяма степен инфлационният скок ще бъде овладян на държавно ниво.

Вторият аспект е човешкият - как нашите екипи се справят с тези непрестанни предизвикателства. Изпитвам голямо уважение към моите колеги, с които за кратко време преструктурирахме три или четири пъти дейността ни - с всяка ковид вълна, а сега и с военните действия. Впечатлен съм от бързината, с която реагираме в редица аспекти - киберсигурност, сигурност на доставки, буфериране на нужните количества и задържане на инфлационния натиск. Най-важното в тези динамични времена е гъвкавостта.

Какъв е вашият анализ за потенциала на българския пазар и каква е вашата формула за успех и разрастване на него?

- Тук бих очертал три аспекта. Първият, абсолютно необходим за успех на българския бизнес в момента, е да имаме добра чуваемост - между бизнеса, съсловната организация и правителството. Преплитането на тези три кризи - ковид, военни действия и енергийна криза, може да създаде перфектната буря за всеки един бизнес. Необходим е непрестанен контакт с правителството, важна е неговата гъвкавост да реагира с енергийни помощи, с огласяване и осветляване на истинската ситуация в страната, за да спрат фалшивите новини и спекулациите, които постоянно побутват инфлацията. Много е важна ролята и на медиите - да са коректив дали това се случва, или просто административната слепота се връща.

Вторият изключително важен аспект е всеки бизнес да въведе такъв модел, че да продължи да действа независимо от новите предизвикателства. Трябва да сведем нещата до тяхната есенция и всъщност да се разделим с всякакви стари клишета. Какво значи да работиш? Важен е резултатът, а не откъде полагаш своя труд.

И на трето място, не бива хората и компаниите да лимитират сами своите собствени разбирания - няма непреодолими кризи, няма нерешими ситуации. Това е въпрос на манталитет - когато построиш вътрешно корпоративната си култура на такава основа - да знаеш къде си и да имаш увереността в собствените сили, всичко е решимо. Но това минава през много добра комуникация - вътрешна, с външните партньори и правителството. Когато тези три фактора са в баланс, всичко ще бъде наред.

В момента на българския пазар има два ефекта, които донякъде ще се сблъскат, но могат да бъдат овладени и да работят в унисон. От една страна, след преминаването на поредната ковид вълна имаше вълна на оптимизъм от бизнеса, че нещата ще се възстановят. И това се вижда при редица партньори, които започнаха да активизират и усилват своите дейности. Сега, заради енергийната криза и войната, има инфлационен натиск, който може да се сблъска с възстановяването на икономиката. Но аз смятам, че това е преодолимо с бързи мерки от страна на правителството и бизнеса, които да доведат до здравословен растеж на българската икономика. Всички имаме нужда от това да поощрим потреблението и да засилим инвестициите в публичния сектор. Ключовият момент зависи от външния фактор и от това колко дълго ще продължат военните действия в Украйна и цялото случващо се безумие. Ако то бъде приключено възможно най-рано, смятам, че имаме добър шанс да постигнем растежа, който беше заложен в държавния бюджет, и дори да постигнем по-добри резултати.

Източник: https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2022/03/11/4321423_t_market_planira_da_otkrie_do_30_novi_obekta_prez_2022/

Коментирането на тази статия е ограничено

Новини

Новини

T MARKET планира да открие до 30 нови обекта през 2022 г.

T MARKET планира да открие до 30 нови обекта през 2022 г.

T MARKET отвори 100-ия си обект в страната. Колко обекта планира да отвори веригата и какви са инвестициите заложени за 2022г, каква е формулата за разраст T MARKET отвори 100-ия си обект в страната. Колко обекта планира да отвори веригата и какви са инвестициите заложени за 2022г, каква е формулата за разраст 2022-03-11T14:13:53+02:00 T MARKET планира да открие до 30 нови обекта през 2022 г.

<p class="text-alignjustify"><em><span><strong>T MARKET</strong></span><span>&nbsp;отвори 100-ия си обект в страната</span>. Колко обекта планира да отвори веригата и какви са инвестициите заложени за 2022г, каква е формулата за разрастване и успех,&nbsp;</em><em>разказва главният изпълнителен директор на&nbsp;<strong>T MARKET</strong><span>&nbsp;-&nbsp;</span>Петър Павлов.</em></p> <div class="container-xl story-content-wrap dropcap text-alignjustify"> <div class="row"> <div class="story-content col-12 col-lg-7 offset-lg-1"> <h3>T MARKET откри 100-ия си магазин в страната. Къде, какви са инвестициите в новия обект и колко са новите работни места?</h3> <p>Стотният магазин на T MARKET е в град Кубрат. Мястото, кръстено на бащата на основателя на нашата държава, е символично за нашия стотен обект. В магазина в Кубрат сме инвестирали близо един милион лева и ще открием първоначално 20 работни места. В бъдеще се надявам да станат и повече.</p> <h3>Колко обекта планирате да откриете през 2022 г. и къде? Какви са планираните инвестиции за експанзията на компанията в страната?</h3> <p>- Имаме амбициозна цел тази година да открием между 25 и 30 нови обекта в страната. Разбира се, събитията от последните две седмици може би ще повлияят на този план, но все още предстои да видим по какъв начин. Има очаквания за повишаване на цени в сферата на строителството. Ще видим как това ще рефлектира на плановете ни, но за момента се движим по тях и искрено се надявам да ги реализираме успешно. Както вече споменах, ние инвестираме стандартно сумата от един милион лева за всеки нов обект. Освен инвестиционната част вярваме, че създаването на работни места също е от голямо значение за районите, в които оперираме. В зависимост от големината на магазините ще бъдат разкрити средно по 20 работни места във всеки наш обект. Що се отнася до локациите, нашият интерес към Черноморието и към големите областни градове продължава - обектите там ще заемат може би 50% от нашата експанзия. Останалата част от инвестициите ще бъде насочена към по-малки общини с население около 15 000 души. Все още водим преговори за част от обектите и затова не бих искал да разкривам конкретни локации.</p> <h3>Какви други инвестиции планирате за 2022 година?</h3> <p>- Планираме също да инвестираме немалка сума - до 6 милиона евро, за закупуване на собствени локации за наши магазини. За да бъде една експанзия здравословна, трябва да има подходящ микс между собствени и наети обекти. Така че това са нашите планирани инвестиции за капиталови разходи. Друга важна стъпка, която предприехме в края на предходната и началото на тази година, беше поставянето на човешкия капитал на фокус. Повишихме с близо 15% заплатите на работещите в магазините на веригата. Нашата цел бе да изпреварим инфлационния натиск и нашите служители ефективно да получат по-голямо увеличение. За нас хората са най-важни, без тях е невъзможно да реализираме целите си. Няма спор, че хората правят компанията.</p> </div> </div> </div> <div class="container-xl story-content-wrap text-alignjustify"> <div class="row"> <div class="story-content col-12 col-lg-7 offset-lg-1"> <h3>Какъв е вашият анализ от въвеждането на онлайн продажбите и планирате ли разширяване в тази посока?</h3> <p>- Резултатите за предходния месец сочат, че вече почти 1.5% от нашите продажби минават през онлайн канала. Този резултат е впечатляващ, още повече че в момента не сме усвоили пълния потенциал на този канал. За съжаление ковид вълната изключително силно рефлектира върху тази част от дейността ни, тъй като имахме изключително голям брой болни служители. Според Progressive, които правят проучване на пазара, след безспорния лидер в онлайн продажбите - еbag, вторият играч в България в този канал е "T MARKET онлайн". Според мен потенциалът е огромен и интернет продажбите могат да стигнат 3% от оборота на компанията. Всичко зависи само от нашата вътрешна организация. Екипът ни се беше фокусирал растежът на онлайн търговията да не е резултат от увеличаване на зоните за доставка, а по-скоро от ефективност. С други думи - в местата, където доставяме, да доставяме все повече с наличния ресурс. Нашите усилия не спират - инвестираме в нови софтуерни решения, благодарение на които 3% дял на онлайн канала до края на годината са реалистична цел.</p> <h3>Как се отразявана търговията несигурността в днешния свят - инфлация, проблеми с доставки, високи цени на горивата, военните действия в Украйна?</h3> <p>- В отговора на този въпрос бих искал да очертая два аспекта. Първият е ежедневната ни дейност и планиране. Възможните проблеми в нашия бранш, с които всички се сблъскваме и решаваме всеки по свой начин, са свързани на първо място със суровините, идващи от Украйна и Русия. Такива са фуражи, слънчоглед и редица продукти, чиято ограничена доставка може да окаже ефект върху производителите на месо, олио, брашна и т.н. Това обаче не е нерешимо предизвикателство. Радвам се, че на срещата на Сдружението за модерна търговия с министрите Корнелия Нинова и Иван Иванов на 28 февруари срещнахме разбиране и готовност от страна на правителството да следи внимателно този пазар и да се намесва при нужда. Министрите огласиха публично какви резерви от зърно имаме за 2 години, което би трябвало да изпрати сигнал на спокойствие към пазара. Това, което според мен е изключително важно за бизнеса, е да бъдат продължени мерките за облекчаване на удара на енергийната криза. Говорим с немалко производители, за които това е въпрос на живот и смърт. Според мен с наличните резерви в страната и с продължаване на енергийната помощ до голяма степен инфлационният скок ще бъде овладян на държавно ниво.</p> <p>Вторият аспект е човешкият - как нашите екипи се справят с тези непрестанни предизвикателства. Изпитвам голямо уважение към моите колеги, с които за кратко време преструктурирахме три или четири пъти дейността ни - с всяка ковид вълна, а сега и с военните действия. Впечатлен съм от бързината, с която реагираме в редица аспекти - киберсигурност, сигурност на доставки, буфериране на нужните количества и задържане на инфлационния натиск. Най-важното в тези динамични времена е гъвкавостта.</p> <h3>Какъв е вашият анализ за потенциала на българския пазар и каква е вашата формула за успех и разрастване на него?</h3> <p>- Тук бих очертал три аспекта. Първият, абсолютно необходим за успех на българския бизнес в момента, е да имаме добра чуваемост - между бизнеса, съсловната организация и правителството. Преплитането на тези три кризи - ковид, военни действия и енергийна криза, може да създаде перфектната буря за всеки един бизнес. Необходим е непрестанен контакт с правителството, важна е неговата гъвкавост да реагира с енергийни помощи, с огласяване и осветляване на истинската ситуация в страната, за да спрат фалшивите новини и спекулациите, които постоянно побутват инфлацията. Много е важна ролята и на медиите - да са коректив дали това се случва, или просто административната слепота се връща.</p> </div> </div> </div> <div class="container-xl story-content-wrap"> <div class="row"> <div class="story-content col-12 col-lg-7 offset-lg-1"> <p class="text-alignjustify">Вторият изключително важен аспект е всеки бизнес да въведе такъв модел, че да продължи да действа независимо от новите предизвикателства. Трябва да сведем нещата до тяхната есенция и всъщност да се разделим с всякакви стари клишета. Какво значи да работиш? Важен е резултатът, а не откъде полагаш своя труд.</p> <p class="text-alignjustify">И на трето място, не бива хората и компаниите да лимитират сами своите собствени разбирания - няма непреодолими кризи, няма нерешими ситуации. Това е въпрос на манталитет - когато построиш вътрешно корпоративната си култура на такава основа - да знаеш къде си и да имаш увереността в собствените сили, всичко е решимо. Но това минава през много добра комуникация - вътрешна, с външните партньори и правителството. Когато тези три фактора са в баланс, всичко ще бъде наред.</p> <p class="text-alignjustify">В момента на българския пазар има два ефекта, които донякъде ще се сблъскат, но могат да бъдат овладени и да работят в унисон. От една страна, след преминаването на поредната ковид вълна имаше вълна на оптимизъм от бизнеса, че нещата ще се възстановят. И това се вижда при редица партньори, които започнаха да активизират и усилват своите дейности. Сега, заради енергийната криза и войната, има инфлационен натиск, който може да се сблъска с възстановяването на икономиката. Но аз смятам, че това е преодолимо с бързи мерки от страна на правителството и бизнеса, които да доведат до здравословен растеж на българската икономика. Всички имаме нужда от това да поощрим потреблението и да засилим инвестициите в публичния сектор. Ключовият момент зависи от външния фактор и от това колко дълго ще продължат военните действия в Украйна и цялото случващо се безумие. Ако то бъде приключено възможно най-рано, смятам, че имаме добър шанс да постигнем растежа, който беше заложен в държавния бюджет, и дори да постигнем по-добри резултати.</p> <p class="text-alignjustify"><span>Източник:&nbsp;https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2022/03/11/4321423_t_market_planira_da_otkrie_do_30_novi_obekta_prez_2022/</span></p> </div> </div> </div>

Сравнение на продукти