Маджаров: "Ние сме семейна компания"

Разкажете ни кои сте Вие и с какво се занимавате?

Ние сме семейна компания, която стартира през 1991 година като компания за търговия с хранителни продукти. Само 3 години по-късно решихме да преминем на следващият етап от нашето развитие и създадохме собствено производство на колбаси, а през 1999 година разширихме дейността си и започнахме да произвеждаме и млечни продукти. През цялото това време компанията винаги е била ръководена от семейството и всички работим заедно за успеха и развитието ѝ.

Когато се впуснахте в това начинание – какво си мислехте?

Когато стартирахме с компанията, първите 3 години се занимавахме с търговия, но все пак ние с жена ми, Юлия по образование и професия сме технолози, така че за нас беше напълно естествено да започнем да се занимаваме по-активно с производство. През 1994 се появи предложение за наемане на цех за колбаси и тогава решихме да се върнем към основното, което сме учили и така започнахме първо с производството на колбаси в Стамболийски. Но в тези времена беше и доста по-лесно да се тръгне в такова начинание, конкуренцията не беше толкова голяма, а държавните предприятия нямаха тази гъвкавост, каквато имаха частните. В определен смисъл за нас това беше един естествен процес, който вече 29 години заедно с жена ми и дъщеря ми Станислава Маджарова развиваме и непрекъснато се стремим да го надграждаме, за да можем да удовлетворяваме разнообразните вкусови предпочитания на нашите клиенти.

Кои са целите, които сте си поставили в краткосрочен и дългосрочен план? Как се представяте след 10 години?

Основната ни цел и мисия винаги ще бъде да произвеждаме качествени продукти за българското семейство. Продължаваме да се развиваме, да работим върху нови асортименти и да обогатяваме продуктовите линии и в двете категории. Съвсем скоро пуснахме на пазара една изключително иновативна серия месни без консерванти, а до края на годината ще разширим и портфолиото от млечни продукти. След 10 години си се представяме да продължаваме да правим това което умеем най-добре и това, което обичаме – да създаваме качествени български продукти.

Кога Ви е било най-трудно?

Най-предизвикателен момент до тук мога да кажа, беше преминаването в по-голямо производство със започване на работа на новото предприятие за колбаси. Като всеки по-голям процес и този имаше големи предизвикателства – от това да бъде обучен екипа и да свикне с новите технологии, през това че започнахме да работим в един доста по-голям капацитет до представянето и налагането на изцяло нова продуктова линия.

Какво Ви мотивира да продължавате напред?

Компанията ни е на пазара от повече от 30 години. Изградили сме силно име, марка и сме едно голямо семейство. Мотивира ни както историята, която имаме, така и погледа напред към нови предизвикателства и към по-голямо развитие. Голям мотиватор е това, с което се занимаваме най-активно, да променим вкусовите навици на българите, да им предложим качеството, което те заслужават. Не правим компромиси и не се водим от това да предложим „най-изгодното“, а да предложим най-качественото.

Кои са трудностите и предизвикателствата, с които се сблъскахте заради COVID-19?

Едно от първите предизвикателства, които срещнахме беше категорично промяната в потребителското поведение, което се измести от нормалния си ритъм в масово пазаруване на продукти от първа нужда, като почистващи препарати, тоалетна хартия и до накъде презапасяване с дълготрайни продукти, като брашно и ориз. Нагласите се промениха и в друго направление – хората предпочитаха да пазаруват от локални магазини, не толкова от големите вериги, заради своята безопасност, въпреки усилията на всички тях да осигурят безопасно пазаруване. Всичко това се случи в първите седмици от извънредното положение, но постепенно видяхме как хората започнаха да се адаптират и да се настрояват на по-нормален ритъм на живот. Конкретно ние не усетихме сътресения в производството, спазихме всички необходими мерки за безопасност и продължихме да работим, така че да срещнем всички нужди на нашите потребители. За месец март и април отчитаме ръстове и в двете категории - месни и млечни продукти поради високото потребление, но обмисляме и работим над план за адаптиране към новите тенденции в пазаруването на хората, за да избегнем негативни резултати от тази промяна

Сега виждаме как поведението на хората се е напастнало и променило в посока на търсене на по-качествени и дори по-здравословни продукти, за водене на по-целесъобразен живот, защото виждаме как всички можем да бъдем повлияни от една пандемия засягаща здравето. Продължава обаче да се усеща една несигурност какво предстои, но се че заедно и подкрепяйки се ще можем да излезем и от тази ситуация.

Кои са Вашите основни предимства?

От както сме започнали работа сме били водени винаги от един единствен принцип – да създаваме качествени продукти, по традиционни рецепти с иновативни подходи. Използваме най-качествени суровини от проверени партньори и никога не правим компромис с качеството. Спазваме най-високи изисквания и контрол в производствения процес, за да сме сигурни, че това което хората слагат на своята трапеза е най-доброто. Вярвам, че всичко това ни прави лидер и в двете категории – месни и млечни продукти.

Разкажете ни за Вашите любими продукти?

Всички продукти са ми любими, не мога да посоча фаворит. Това, което виждаме е че най-търсените ни продукти от млечното портфолио са сирене и кашкавал, в които влагаме 100 % българско свежо мляко. Не мога да скрия и предпочитанията си към луканковите и шпекови салами, в които пък влагаме много традиционни рецепти. Това е и една от причините хората да ни предпочитат, защото всичките ни продукти носят истинския автентичен български вкус.

Как Ви се отрази Постановление 70 на МС?

За сега не можем да кажем, че наблюдаваме някаква драстична промяна, но изцяло подкрепяме предложеното за присъствие на български храни, защото ние също работим със 100% българско свежо мляко закупено от български ферми и 80% българско месо, което до момента не се отчиташе като предимство, уважение и подкрепа към българските производители и преработватели. Надяваме се с това постановление освен увеличеното присъствие на български стоки в магазините, да подпомогне за превъзпитаването и подобряването на хранителните навици на потребителите и те да предпочетат да се хранят с произведени в България традиционни продукти. Не мога точно да кажа какъв е процентът на български млечни и месни продукти в търговските вериги, но с въвеждането на новите мерки се надявам този процент да расте, както е вече  в много други европейски страни. Самите ние заставаме зад няколко частни инициативи, които работят в посока популяризиране на българското и за повече български продукти и ще продължаваме да подкрепяме проекти, които помагат на българския бизнес особено в сегашната ситуация. 

Кои са добрите практики, които следвате?

Винаги висок контрол на качеството. Изградили сме строга технологична и хигиенична дисциплина и това е основна характеристика и на двете ни предприятия. Създали сме критерии за контрол на входящите суровини, които се окачествяват от нашите технолози, както и в собствената ни лаборатория. Въвели сме система за безопасност на производството НАССР, система ДПП, както и международния стандарт за храните IFS.

Един от Вашите партньори през годините е хранителна верига T MARKET. Как се работи с тях? Разбират ли Вашите нужди?

Ценим високо партньорството си с веригите, все пак това е една важна симбиоза от които и двете страни печелим. Виждаме усилието да се помага на българските производители с лансиране на повече българските продукти, което може само да ни радва. Работата ни с Т-Маркет през години ни е донесла много ползи и сме доволни от техните грижи към нас, като компания.

Какво да очакваме от Вас в най-близко бъдеще?

Нови продукти, иновации в производството и винаги толкова високо качество и стандарт.

 

 

Верига супермаркети T МАРКЕТ


Т МАРКЕТ
е доверен партньор за практично пазаруване на своите клиенти в 40 малки и големи градове в цяла България. Във всички наши 85 магазина, разположени на 400-800 кв. м. търговска площ, може да намерите разнообразие от пресни и свежи хранителни продукти, както и голям асортимент от домакински стоки. Към момента за 
Максима България работят над 1600 души в цялата страна. 

Сравнение на продукти